Франција вчера донесе одлука секоја комерцијална фотографија што ќе биде дигитално обработена, особено во насока манекенките да изгледаат послабо, ќе биде означена со етикета.
Така на секоја фотографија која ќе подлежи на Фотошоп ќе стои „Фотографијата е ретуширана“.
Оние што нема да го почитуваат новиот закон ќе треба да издвојат 37.500 евра (почетна сума) или 30 проценти од цената на создавањето на рекламата.
Кон овој закон на француската владасе приклучи и агенцијата Getty Images. Оттаму се изјаснија дека сите идни фотографии со модели, кои се фотошопирани за да изгледаат послабо или покрупно, ќе бидат остранети.
„Таквите промени се неприфатливи и имаат директно влијание на борбата против стереотипи“, велат од агенцијата.
Ова правило не се однесува и на измената на боја на коса, ретуширање на нос, измазнување на лицето...
Своето мислење го изнесе и Владата на Франција.
„Ако младите луѓе постојано се изложуваат на нереалистични фотографии на тела, тоа кај нив може да предизвика ниска самодоверба и себепотценување, што пак, може да влијае и врз нивното однесување“, потенцира министерката за здравство, Марисол Турен.
За потсетување, од овој закон секако не се поштедени ниту модните куќи. Нив им е наредено дека не смеат да ангажираат модели со конфекциски број 34 или помал од тоа, како и тоа дека манекенките ќе мора да изложат потврда од доктор дека не се неухранети и изложени на тој ризик.
Сен Лоран минатата година се најде на удар поради преслабите модели во дел од своите кампањи.
Моделот Емили Ратајковски неодамна се пожали на магазинот „Мадам Фигаро“, чија најнова насловна ја краси, дека во фотошоп ги намалиле градите и усните.
Инаку, прва земја која воведе вакви измени е Израел, а сè почестиот и поголем проблем со анорексијата во Франција беше поттик за еден ваков чекор.