Креација на младата македонска дизајнерка Евгенија Зафировска, која години наназад живее и работи во Словенија, беше одбрана за една рекламна кампања чие заштитно лице е Северина.
Имено, познатата пејачка била ангажирана за реклама за познат хрватски синџир оптики, а Зафировска е една од дизајнерите чии креации носи.
„Во фотосесијата соработувавме повеќе дизајнери кои бевме одбрани од тимот на Северина. Тие не' исконтактираа, а на мое големо задоволство, Северина изјави желба да го задржи комплетот за планираното патување. За жал вирусот и ги промени плановите, но таа изгледаше совршено во креацијата од мојата претпоследна колекција. Тоа е всушност и првиот модел кој ја отвори ревијата на модната недела во Љубљана“, објаснува дизајнерката.
Таа додава дека философијата на нејзиниот бренд „EZ“ е понуда на дизајн кој е безвременски, континуиран и носи порака. Истовремено е практичен и современ, што го рефлектира времето во кое живееме. Од почетокот на нејзиното творештво посебно внимание обрнува на одржливата и етичка мода.
„Секогаш се трудам да дадам поддршка на локалните занаетчии, квалитет пред квантитет, дизајнирањето на принцип „нула отпад“ и рециклирањето за мене е совршенство при дизајнирањето. Двата концепта се преклопуваат во идеологијата, но секој од нив има малку поинаква грижа и двата се подеднакво критични за иднината на модата“, смета Зафировска.
И покрај тоа што последниве години нејзината адреса на живеење и творештво е во Љубљана, сепак се труди редовно да биде пристуна и пред македонската публика. Така, беше застапена и на последните изданија на Моден викенд Скопје, каде ја презентираше колекцијата „White Stone“.
Парчињата се изработени исклучиво од природни материјали, а надополнети со тантела и елементи од рециклиран материјал. Преовладуваат белата и светлите бои, со микс на геометриски образци и простор за создавање чувство на проток и нежни струи. Инспирација за грациозноста и одржливоста на креациите претставува белиот брачки камен од кој е изградена Диоклецијановата палата.
„Пандемијата е можност за сите нас да ги преиспитаме нашите вредности, да размислиме за отпадот, потрошувачката и вишокот што веќе го имаме и дополнително го создаваме. Треба да размислиме за што навистина се залага оваа индустрија, бидејќи дизајнот на еден начин е креативно решение на проблемите во општеството. Модата трпи промени, реагира, се приспособува и ја докажува својата еластичност. Модната недела кај нас и во светот доби друга димензија. Дизајнерите, одвоивме време да се вратиме чекор назад, да разбереме и да апсорбираме што се случува. Mногумина почнаа да размислуваат поинаку, локално и одржливо. Промена дефинитивно се случи. Во Љубљана модната недела се одвиваше поразлично и подолго од вообичаеното. Модно шоу под маски, со сите правила за социјално дистанцирање“, сподели Евгенија.
Униформирани војници со романтичен призвук, комбинирање на авангардна едноставност, недостаток...мешавина на материјали, емоции... е само дел од истражувањето за новата колекција.
„Моментално работам на колекција која го прикажува и го чувствува денешното време/невреме“, откри дизајнерката.